20130209

ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ «ΑΦΘΟΝΙΑΣ» ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΜΕΤΡΗΜΕΝΕΣ


Ο καπιταλισμός, πριν φανερώσει τα αδιέξοδά του, κατέστρεψε τον ψυχισμό των ανθρώπων, διαμόρφωσε ένα ανθρωπολογικό τύπο μοναχικό, νευρωτικό, αγχώδη, φοβικό και φοβισμένο, ανταγωνιστικό, επιθετικό, ενεργοβόρο, καριερίστα και αμοραλιστή, κάτοικο του εγώ και όχι του εμείς. Ακόμα και σήμερα ο άνθρωπος αυτός διατηρεί την ψευδαίσθηση της ατομικής διαφυγής, που αποφασίζει μια φορά στα τέσσερα χρόνια να αναθέσει το δικαίωμα του «αποφασίζειν» στο πολιτικό προσωπικό των κομμάτων της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας. Η εκπαίδευση και η διαμόρφωση των ανθρώπων από αυτές τις ίδιες καταναλωτικές κοινωνίες αποτελεί το βασικότερο εμπόδιο, κατά τη γνώμη μας, στην προοπτική της αποανάπτυξης και της άμεσης δημοκρατίας, καθώς η διαρκής μεγέθυνση αποτελεί θρησκευτική σχεδόν πεποίθηση αυτής της κοινωνίας. Ο καπιταλισμός όμως δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει, αν οι ίδιοι οι άνθρωποι δε συμμεριστούν και δεν εσωτερικεύσουν τις αξίες που τον στηρίζουν. Παράλληλα, αν λάβουμε υπόψη ότι ήδη ο καπιταλισμός δημιουργεί ένα νέο είδος οικονομίας που η καπιταλιστική δημιουργία αξίας αντικαθίσταται σιγά-σιγά από τη χρηματιστηριακή κερδοσκοπία, τότε αυτό που σήμερα επικρατεί είναι το παρασιτικό ήθος μιας κοινωνίας της κατανάλωσης, του τζόγου, του εύκολου κέρδους, του υπερδανεισμού, της διαφθοράς, κ.τ.λ. Υπό μία έννοια το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα καταστρέφει κάθε θετικό ανθρωπολογικό υπόστρωμα πάνω στο οποίο θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένας νέος τύπος κοινωνίας.
Ο ανθρωπολογικός τύπος της ιδιώτευσης, της απάθειας, της συναλλαγής, της αλλοτρίωσης, είναι μέρος του προβλήματος που έχουμε να επιλύσουμε. Είναι ανάγκη να υιοθετήσουμε άλλα νοήματα, άλλες σημασίες και άλλα προτάγματα στη ζωή μας με τα οποία θα αξίζει να ζει κανείς σήμερα και όχι περιμένοντας την έφοδο στα «χειμερινά ανάκτορα». Διότι, ο άνθρωπος, εκτός από κοινωνική κατασκευή, είναι ταυτόχρονα και δημιουργός της ζωής του. Ο ετερόνομος άνθρωπος, που ως καταναλωτής, υπακούει και εκτελεί νόμους, εντολές και αφηγήσεις άλλων, χωρίς να συμμετέχει ο ίδιος στη λήψη των αποφάσεων, είναι απαραίτητο να αντικατασταθεί από τον αυτόνομο τύπο ανθρώπου, εκείνου που αυτοθεσμίζεται, που διαμορφώνει δηλαδή ο ίδιος τους θεσμούς και τους αναιρεί αν χρειαστεί. Το δικαίωμα του «συνανήκειν» είναι σύμφυτο με το δικαίωμα του «συναποφασίζειν» και είναι ίσως ο μόνος τρόπος προαγωγής της αίσθησης της κοινότητας˙ και αυτό γιατί ο άνθρωπος πρέπει να επιστρέψει στην κοινότητα των άλλων ανθρώπων ένα μέρος της ύπαρξής του που της το οφείλει. Έτσι, καλλιεργείται και η ξεχασμένη στις μέρες μας αίσθηση της ατομικής ευθύνης απέναντι στην κοινωνία.
Μεχρις  εδώ ; για πολιτικούς λόγους η πρεπει να ξυπνάει η κοινωνία κρίνετε εάν θα μπή και το υπόλοιπο εμένα με αντιπροσωπεύει.ή εάν δεν χωράει ή πάρε και από το ακούμε χώρο.
Η κοινωνία που θέλουμε να δημιουργηθεί δε θα βρεθεί «στα σπήλαια της ιδιώτευσης και της απάθειας» αλλά στις θορυβώδεις συνελεύσεις και δράσεις, όπου καθημερινά ανακαλύπτουμε ο ένας τον άλλο και τη χαρά του δημιουργικού και συλλογικού βίου, μετατοπίζοντας το «εγώ» μας προς το «εμείς». Τοποθετεί την οικονομία στη θέση του μέσου και όχι του σκοπού της ζωής υιοθετώντας αξίες ξεχασμένες από το καπιταλιστικό φαντασιακό, όπως η αυτενέργεια, η συλλογικότητα, η αλληλεγγύη, η χαρά του ελεύθερου χρόνου, ο αυτοπεριορισμός, η οικονομία της εγγύτητας, η διατροφική και ενεργειακή αυτάρκεια, ο πολίτης-δημιουργός έναντι του παθητικού καταναλωτή (προϊόντων και πολιτικών). Οι πολίτες αυτοί δημιουργούν ανταλλακτικές κοινότητες χρόνου, προϊόντων, χαριστικά παζάρια, τράπεζες σπόρων, συλλογικούς αυτοδιαχειριζόμενους λαχανόκηπους, συνεταιρισμούς παραγωγών και καταναλωτών, αλληλέγγυο εμπόριο, αυτοδιαχειριζόμενους κοινωνικούς χώρους, κινήσεις πολιτών για την κοινωνικοποίηση του νερού και της ενέργειας, δίκτυα οικοκοινοτήτων, πολίτες που εναντιώνονται και συγκρούονται για να μη γίνει στη Χαλκιδική το ορυχείο χρυσού και για να μην εγκατασταθούν οι βιομηχανικές ανεμογεννήτριες στην Χίο, να μη γίνει η επένδυση στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, στο όρος Οίτη και αλλού. Οργανώνει κοινωνικά ιατρεία, κοινωνικά φαρμακεία, συλλογικές κουζίνες, ραδιοσταθμούς στο διαδίκτυο, και έναν απίστευτο αριθμό καινούργιων αντικαπιταλιστικών, αυτοδιαχειριζόμενων, αμεσοδημοκρατικών συλλογικοτήτων. Όλα αυτά δημιουργούν έναν άλλο ανθρωπολογικό τύπο και μια νέα νοηματοδότηση της ζωής. Ταυτόχρονα συνιστούν μια ριζική πολιτική ρήξη με το σύστημα και ένα βαθύ ανθρωπολογικό μετασχηματισμό. Αυτός ο ανθρωπολογικός μετασχηματισμός δεν αποτελεί ούτε δευτερεύον εποικοδόμημα ούτε ρητορικό σχήμα. Είναι βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι του αναγκαίου μετασχηματισμού της κοινωνίας. Η δημιουργία του νέου αυτού ανθρωπολογικού τύπου αποκτά στις μέρες μας τη διαδικασία του κατεπείγοντος, εφόσον μια αυτόνομη, δημοκρατική και οικολογική κοινωνία δεν μπορεί να απαρτίζεται ούτε φυσικά και να δημιουργηθεί από τον τύπο του ανθρώπου που δημιουργεί η καταναλωτική κοινωνία.

20130203

Προκηρύσσουν το διαγωνισμό για το Φαληρικό όρμο

-Η μεγαλύτερη παρέμβαση για το παράκτιο μέτωπο και το λιμάνι κρουαζιέρας.
Την μεγαλύτερη παρέμβαση στο παράκτιο μέτωπο της Αττικής σχεδιάζει το υπουργείο Ανάπτυξης προκηρύσσοντας μέσα στο επόμενο δίμηνο τον διαγωνισμό για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου. Πρόκειται για ένα έργο συνολικής αξίας άνω των 300 εκατ. ευρώ που έχει ενταχθεί στα ΠΕΠ Αττικής, το οποίο θα ξεκινά από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας και θα καταλήγει στο Τάε Κβο Ντό στην περιοχή του Ιπποδρόμου. Η προκήρυξη του διαγωνισμού σύμφωνα με πληροφορίες έχει καθυστερήσει καθώς η περιοχή του Φαλήρου βάζει υποψηφιότητα για την υποδοχή του νέου λιμανιού κρουαζιέρας που μελετά το υπουργείο και ανακοίνωσε προ λίγων εβδομάδων ο υπουργός κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο διαγωνισμός θα τρέξει ανεξάρτητα από τα πλάνα για την κρουαζιέρα που κάποιοι στοιχηματίζουν ότι θα γίνει στην ευρύτερη περιοχή.
Αν και το έργο θα κατασκευαστεί με πόρους του ΕΣΠΑ, σε δεύτερο πλάνο αναμένεται να δοθεί σε ιδιώτη, με στόχο την λειτουργία και συντήρησή του. Η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός πάρκου αναψυχής 550 στρεμμάτων αλλά εμπλουτίζεται με μία πλειάδα συνοδών έργων όπως είναι τα συγκοινωνιακά και αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Ποσειδώνος καθώς και τα λιμενικά έργα με προβλήτες μέσα στη θάλασσα. Το πιο σύνθετο κομμάτι του διαγωνισμού είναι το συγκοινωνιακό με την μετακίνηση της Λ. Ποσειδώνος προς τη θάλασσα και τη μερική υπογειοποίησή της. Οι νέες υποδομές θα «κουμπώσουν» με τα έργα που κατασκευάζει στην περιοχή το Ίδρυμα Νιάρχου με την ανάπτυξη του Κέντρου Πολιτισμού (θα φιλοξενήσει την νέα Εθνική Βιβλιοθήκη και τη Λυρική σκηνή) σε σχέδια Ρέτζο Πιάνο. Ο τελευταίος έχει εκπονήσει και τις μελέτες για τα έργα του Φαληρικού όρμου προκειμένου να υπάρξει μια ενιαία φιλοσοφία και ταυτότητα στο σύνολο των δράσεων που σχεδιάζονται στην περιοχή του Φαλήρου. ΠΗΓΗ: newmoney.gr