20091112

Αντιγραφη

ιστορικοι προβληματισμοι...









Οπως εχω αναφερει, σε παλαιοτερη αναρτηση μου, εξη απο τα χρονια της δεκαετιας του '90 τα εζησα στο Ντουμπαι, το δευτερο σε μεγεθος και παραγωγη πετρελαιου

-ακομη, την περιοδο εκεινη- ομοσπονδο εμιρατο(πριγκηπατο, κατα την δικη μας ορολογια), των Ηνωμενων Αραβικων Εμιρατων.

Το, σε χρηση, νομισμα της Ομοσπονδιας ηταν και εξακολουθει να ειναι το ντιρχαμ( dirham).

Καποια Πεμπτο-Παρασκευη αργια που αντιστοιχει, συμφωνα με τη δικη τους επισημη θρησκεια(Ισλαμ), στο δικο μας Σαββατο-Κυριακο και τα καταστηματα λειτουργουν κανονικα μετα την απογευματινη προσευχη, μην εχοντας τιποτα καλυτερο να κανω, βγηκα βολτα στα μαγαζια!

Στο διαβα μου, βλεπω ενα παλαιοπωλειο που πουλουσε αραβικα νομισματα και οχι μονο, για συλλεκτες!
Μπαινω μεσα κι αρχιζω να τα χαζευω!

Σε λιγο με πλησιαζει ενας κυριος, οπως αποδειχτηκε ητ
αν ο ιδιοκτητης, και καλωσοριζοντας με στ' αγγλικα, με ρωταει απο που ειμαι!

- Greek!
απαντω!

-Ελληνας!
Μου λεει, στα ελληνικα!

Και πιανουμε τη κουβεντα!

Εκεινος ηταν Συρος!

Αρχισε να μου λεει πολλα και ενδιαφεροντα για το εμπορευμα του, ηταν ευγενεστατος, και τον χαρακτηρισα... σαν μια εγκυκλοπαιδεια της νομισματικης ιστοριας της περιοχης της Μ. Ανατολης και της ευρυτερης περιοχης, περιλαμβανομενης της Ελλαδας!

Σε καποια στιγμη με ρωτα!

- Ξερεις απο που προερχεται η λεξη dirham;

- Απο που;

Και απαντα

- Ειναι παραφθορα και προσαρμογη στην αραβικη γλωσσα της δικιας σας "δραχμη"!

{ Αμεσως το μυαλο μου επεξεργαζεται αυτο που μου ειπε και, διαπιστωνω οτι εχει απολυτο δικιο!

[ ( δ)=d - (ρ)=r - (α)=a - (χ)=h - (μ)=m - (η)=i ] ! }

Kαι συμπληρωνει:

- Μονο τα Ηνωμενα Αραβικα Εμιρατα και το Μαροκο, απ' ολες τις Αραβικες χωρες, ονοματιζουν το νομισμα τους ετσι!
Δεν ειναι παραξενο; Η μια χωρα στη μια ακρη του Αραβικου Κοσμου και η αλλη στην αλλη ακρη!

Τον ευχαριστω για τη ξεναγηση που μου εκανε, στον χωρο των γνωσεων του και των προβληματισμων του, τον χαιρετω και φευγω προβληματισμενος κι εγω!

Και παραμενω προβληματισμενος μεχρι και σημερα!

Η μια χωρα στη μια ακρη του Αραβικου Κοσμου και η αλλη στην αλλη ακρη!

Η Ελλαδα απεμπολησε, το απο τριων, περιπου, χιλιετηριδων διαχρονικα δικο της νομισμα, την 1η Ιανουαριου 2002!

Δυο χωρες, η μια στον Περσικο -οπου εφτασε ο Νεαρχος, ναυαρχος του Μεγ. Αλεξανδρου-, η αλλη στην συμβολη της Μεσογειου με τον Ατλαντικο στην Αφρικανικη Ηπειρο, ονομαζουν το νομισμα τους dirham=δραχμη!


παρμενο αυτουσιο απο το φιλικο blog Ακους;
η monahikoskavalaris.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου