20091117

H "Θεση εξουσιας" το μελι και η αληθεια

ΤΑ ΞΕΠΟΥΛΑΝΕ ΟΛΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΑΠΛΑ ΤΟ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΜΕ

Απο την αναγνωση για ενημερωση στο δυαδυκτιο στην ιστοσελιδα www.portnet.gr , ειναι η συνετευξη του μεχρι 15.11.2009 Διευθυνοντος Συμβουλου Ν.Αναστασοπουλου στο πρωτο λιμανι της χωρας, ΟΛΠ Α.Ε .....COSCO (Κινεζοι) - ΟΜΥΛΕ (εργαζομενοι)- Χρηστες Λιμενικων Υπηρεσιών (ελευθεροι επαγγελματιες) - ΚΡΑΤΟΣ ( Εθνικη οικονομια η ξεπουλημα )κ.λ.π. ......Μην απορρούμε λοιπον γιατι οι νεοι μας εξοργιζονται και διαμαρτυρονται σπαζοντας και καταστρεφοντας οι ζημιες που προκαλουν πολυ μικρες..........τα σχολια δικα σας.


" Κανείς πρώην υπουργός δεν έχει δει την σύμβαση της COSCO
"

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Ν. Αναστασόπουλος, κατά την διάρκεια γεύματος που παρέθεσε το μεσημέρι της Τρίτης, στους Ναυτιλιακούς συντάκτες, με αφορμή την αποχώρησή του απ’ το λιμάνι. Εμφανώς «απελευθερωμένος» από τις συμβατικές υποχρεώσεις που του επέβαλε η θέση εξουσίας που κατείχε, ο Νίκος Αναστασόπουλος ήταν, έστω και κατόπιν εορτής, εξαιρετικά αποκαλυπτικός των παρασκηνίων που έζησε κατά την διάρκεια της θητείας του στον ΟΛΠ. Και, εκ των πραγμάτων, εμφανίστηκε εξαιρετικά επικριτικός προς την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και συνολικότερα τις στρεβλώσεις του πολιτικού συστήματος. Σταχυολογώντας, από τον χειμαρρώδη λόγο του, μπορεί κανείς να σταθεί στα παρακάτω στοιχεία.

Κανείς, όπως είπε, πρώην υπουργός της ΝΔ, δεν έχει δει την σύμβαση που υπέγραψε ο ΟΛΠ με την COSCO. Περιέγραψε μάλιστα τον «λαβύρινθο» στον οποίο εισήλθε, από υπουργό σε υπουργό, και από εκεί στον γραμματέα του υπουργικού συμβουλίου και πίσω στον υπουργό, όταν ζητούσε κάποιο πολιτικό στέλεχος να δει επιτέλους την σύμβαση πριν την υπογράψει. Ο ένας πετούσε το μπαλάκι στον άλλον, και κανένας δεν αναλάμβανε την ευθύνη, αφήνοντας τον ίδιο να είναι ο μοναδικός – αν και όχι πολιτικός, αλλά τεχνοκράτης – που είχε πλήρη εικόνα της σύμβασης. Επιπλέον ο τ. διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ αποκάλυψε ότι υπάρχει έγγραφη διαφωνία του με τις φοροαπαλλαγές, και άλλες φορολογικού χαρακτήρα ελαφρύνσεις που προβλέπονται στην σύμβαση για την Κινέζικη εταιρεία.

Συμβουλευόμενος σημειώσεις του (κάποια σημεία των οποίων, όπως αποκάλυψε, προτίθεται να αναφέρει και ενώπιον των μετόχων της γενικής συνέλευσης των μετόχων του ΟΛΠ, τον επόμενο μήνα), περιέγραψε ως τεχνοκρατική προσωπική του «αποτυχία», το γεγονός ότι ο ΟΛΠ δεν κατάφερε να αποσπάσει 9.000.000 ευρώ που εδικαιούτο, από διάφορα υπουργεία, τόσο για έργα που έγιναν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, όσο και για το πάρκινγκ. Μάλιστα για το τελευταίο, πρόσθεσε ως… παραπολιτικό στοιχείο, ότι χρειάστηκε να βάλει «μέσο» δημοσιογράφο, για να μιλήσει με τον πρώην γ.γ. του ΠΕΧΩΔΕ, κ. Μ. Κατσικογιάννη, και να ζητήσει τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ που προβλέπονταν ως επιδότηση απ’ το υπουργείο του για το πάρκινγκ – κάτι που δεν έγινε ποτέ.

Ακόμη αποκάλυψε ότι έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα, ναυαγεί το project για την δημιουργία νέου εκθεσιακού κέντρου στο Παλατάκι – κάτι που στερεί τον ΟΛΠ από σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες και , εκτός των άλλων, εξορίζει εκτός Πειραιά τα «Ποσειδώνια», για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, ίσως και οριστικά.

Στο πειραϊκού ενδιαφέροντος πεδίο, έχει την σημασία της ακόμη η αποκάλυψη πως, η δεύτερη πεζογέφυρα, που επρόκειτο να στηθεί στο ύψος της προβλήτας που δένουν τα πλοία για τον Αργοσαρωνικό, ακυρώθηκε λόγω της αντίδρασης του τοπικού Μητροπολίτη κ.κ. Σεραφείμ, ο οποίος θεωρούσε ότι απάδει της βυζαντινής αισθητικής, η δημιουργία μιας μοντέρνας γέφυρας, κοντά στους ναούς της Αγ. Τριάδας και του Αγ. Σπυρίδωνα. Έτσι, όπως πρόσθεσε ο κ. Ν. Αναστασόπουλος, δεν ανακατασκευάστηκε και το παλιό ρολόι, που είχε αναλάβει να κατασκευάσει ο ΟΛΠ, προς τον δήμο Πειραιά, με αποτέλεσμα να απολέσει συνολικά άλλα 4,5 εκατομμύρια ευρώ η πόλη (3,5 εκ. ευρώ ανακατασκευή και 1 εκ. ευρώ ανταποδοτικά).

Στην «χωρία των αποτυχιών» του, όπως αυτοσαρκαστικά την χαρακτήρισε, ο Ν. Αναστασόπουλος πρόσθεσε το γεγονός ότι ο ΟΛΠ δεν υπήχθη στις ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις που προβλέπονται για τον ΟΤΕ και τις τράπεζες, με αποτέλεσμα σήμερα να μην έχει φορολογική ενημερότητα, αλλά και στο γεγονός ότι δεν περιήλθε στον έλεγχό του, το παρανόμως λειτουργών λιμάνι του Σκαραμαγκά. Στο σημείο αυτό μάλιστα, παίρνοντας αφορμή από παρέμβαση του Portnet.gr, ουσιαστικά επιβεβαίωσε από την πλευρά του, το αποκλειστικό μας ρεπορτάζ για την δημιουργία Αττικού Λιμενικού Συστήματος (ουσιαστικά Holding company υπό τον ΟΛΠ, όπου θα λειτουργούν ως θυγατρικές τα περιφερειακά λιμάνια της Αττικής). Και εξέφρασε την ευχή, να υλοποιηθεί όντως αυτό το σχέδιο.

Σε ότι αφορά τέλος το μέλλον του λιμανιού, επανέλαβε πως η άποψή του είναι, ότι ο ΟΛΠ πρέπει να «σπάσει» σε πέντε βασικούς τομείς (ΣΕΜΠΟ, Real estate κ.α.), οι οποίοι πρέπει να περάσουν σε ιδιώτες, και να κρατηθεί υπό τον έλεγχο του δημοσίου, μόνο ο τομέας της Ακτοπλοΐας, που, άλλωστε, είναι κοινωνικού χαρακτήρα. Διατύπωσε δε το απαισιόδοξο σενάριο, πως αν κάτι τέτοιο δεν γίνει, τότε ίσως ο ορίζοντας ουσιαστικής λειτουργίας του λιμανιού του Πειραιά, με την σημερινή του μορφή, να είναι το 2020.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου